ISO 20000, servis sağlayıcının servis yönetim sistemleri planlama, kurma, uygulama, çalıştırma, izleme, gözden geçirme, bakımını yapma ve iyileştirme gereksinimlerini belirte bir servis yönetim sistemleri standardıdır. En önemlisi, ISO 20000 sertifikası bi şirketin bilgi teknolojileri hizmetlerinin sunumunu sürekli olarak iyileştirebileceğini doğrulamaktadır. ISO 20000 sertifikası alarak şirketinizin güvenilir, etkili, tutarlı ve sürekli iyileştirilen bilgi teknoloji hizmetlerine sahip olmasını sağlayabilirsiniz.
ISO 20000, bilgi teknolojileri hizmet yönetimi için öncü olan uluslararası standarttır. Bu standart iki bölümden oluşmaktadır. Bir bilgi teknolojileri servis yönetim sistemi kurmak için gereksinimleri belirten ISO 20000-1 ve en iyi uygulamaları tanımlayan ISO 20000-2 bu iki bölümü oluşturmaktadır. Her ne kadar Bilgi Teknolojileri Altyapı Kütüphanesi, ISO 20000 tarafından istenen aynı hizmet kalitesini sağlayabilen en iyi uygulamaları tanımlasa bile ITIL sertifikaları normalde bireylere uygulanırken ISO 20000 tüm kuruluşu kapsamaktadır.
ISO 20000-01 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Standardının Önemi
ISO 20000 sertifikası kuruluşunuzun bilgi teknolojileri hizmetlerini tatmin edici bir kalitede sunacağına dair iç ve dış müşterinize güvence vermektedir. ISO 20000, kuruluşların kapsamlı bir süreç yaklaşımıyla kaliteli bilgi teknolojileri servis yönetimini verimli bir şekilde sunmalarına yardımcı olmaktadır.
Bilgi teknolojileri servis yönetimi uygulaması, sürekli iyileştirici hizmet yönetim sistemlerini kuracak bir ana yapı olarak tasarlanmıştır. Bu nedenle büyük ve küçük kuruluşlara veya iç ve dış müşterilere tamamen ölçeklenebilir yapıdadır. Kuruluşunuzun müşteri memnuniyeti ve iş sürekliliği stratejilerinin bir parçası olarak bilgi teknolojileri servis yönetimi geliştirmesine ihtiyaç vardır. ISO 20000 standardı bu ihtiyacı karşılanmasına yardımcı olmaktadır.
ISO 20000 Standardının Kuruluşunuz Açısından Faydaları
- Global olarak tanınan bir sertifikaya sahip olma
- Olay sayısında azalmanın sağlanması ve olay yönetiminin iyileştirilmesi
- Kaliteli hizmet sunumu ile artan müşteri memnuniyeti
- Sorumlulukların ve iş hedeflerinin daha iyi anlaşılması
- Organizasyonu, varlıkları, paydaşları ve yönetimi yönetme ve koruma becerisi
- Organizasyonun güvenilirliğini yükseltme
- Bilgi teknolojileri hizmetinde en az aksamalarla müdahale sürelerinin iyileştirilmesi
- Maliyetleri etkin bir şekilde yöneterek finansal tasarruf elde etme
- Sürekli iyileştirme sağlama
- Yasama ve düzenleme yetkisi konusunda bilinçli olunmasını sağlama
ISO 20000 Standardının Müşterileriniz Açısından Faydaları
- Bilgi teknolojileri hizmetinin zamanında teslim edilmesi
- Bilgi teknolojileri ile ilgili daha az olay ve güvenlik açığı
- Müşteri açısından artan güvenilirlik ve güven
- Daha az olay ve hasar
ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Yönetim Sisteminin Belgelendirme Süreci
ISO 20000 sertifikası (belgelendirme olarak da bilinir), bir kuruluşun ISO 20000 gereklerine uygun olup olmadığı Key Kalite gibi üçüncü taraf belgelendirme kuruluşları tarafından gerçekleştirilen bir denetimle belirlendikten sonra elde edilir. Bu sertifika, üç yılda bir yenilenir ve sertifikanın denetimi yıllık olarak gerçekleştirilir.
- Belgelendirme Kararı
- Proje Yönetiminin Uygulanması
- Kapsamı Tanımlama
- Boşluk Analizi ve Risk Değerlendirmesi
- Dokümantasyon/Belgeleme
- Dahili ISO 20000 Denetimi
- ISO 20000 Belgelendirmesi